maanantai 3. syyskuuta 2018

Helmet lukuhaaste 34/50

Elokuussa luin Helmet lukuhaasteeseen neljä kirjaa.



Jännitys tiivistyy! Viime vuonna tähän aikaan olin lukenut haasteeseen jo 44 kirjaa. Olen siis niin sanotusti kymmenen kirjaa aikataulusta jäljessä. Syksyllä on perinteisesti paljon menoja, joten lukuaikaa on vähän. Kaiken lisäksi minulla on kaikista vaikeimmat kohdat vielä täyttämättä. Tarvitsisin siis apua! Osaisitko suositella minulle nopealukuisia ja mielellään ohuita kirjoja, jotka sopivat seuraaviin haasteen kohtiin: 8. Balttilaisen kirjailijan kirjoittama kirja, 13. Kirjassa on vain yksi tai kaksi hahmoa, 18. Kirja kertoo elokuvan tekemisestä, 34. Kirjassa syntyy tai luodaan jotain uutta, 35. Entisen itäblokin maasta kertova kirja, 36. Runo on kirjassa tärkeässä roolissa ja 43. Suomalainen kirja, joka on käännetty jollekin toiselle kielelle. Minulla on lukuaikaa viikko kirjaa kohden! Miten haasteen käy tänä vuonna? Jännittävää!


Elokuussa haasteeseen lukemani kirjat:

5. Kirja sijoittuu vuosikymmenelle, jolla synnyit
Mari Manninen: Yhden lapsen kansa

14. Kirjan tapahtumat sijoittuvat kahteen tai useampaan maahan
Katharine McGee: Tuhat kerrosta: Huipulla

16. Kirjassa luetaan kirjaa
Anne Leinonen: Noitakirja

44. Kirja liittyy johonkin peliin
Piia Leino: Taivas


Kaikki haasteeseen lukemani kirjat päivittyvät HelMet lukuhaaste 2018 sivulleni.

5 kommenttia:

  1. Kohtaan 8 olen itse ajatellut lukea Andrus Kivirähkin lastenkirjan Koiranne alkaa kohta kukkia. Se on ainakin lyhyt. Vain 79 sivua.

    VastaaPoista
  2. Lisää lastenkirjoja: Eduard Uspenskin Fedja-setä, kissa ja koira sopii ainakin kohtaan 35 (Neuvostoliitto), lukemassani versiossa on sivuja 112.

    VastaaPoista
  3. Kohdasta 43 tuli ensimmäisenä mieleen Karoliina Korhosen Matti-sarjis :)

    VastaaPoista
  4. Kirjassa kaksi henkilöä: Ebba Witt-Brättsromin Vuosisadan rakkaussota. On lyhyt ja nopea luettava, vapaan runon muodossa olevaa dialogia.

    Kirja kertoo elokuvan tekemisestä: Alan Bradelyn Kadonneen filminauhan tapaus. Ei kauhean paksu, nopea- ja helppolukuinen soft crime-dekkari. On kyllä muistaakseni Flavia de Luce -sarjan neljäs osa.

    Runo on kirjassa tärkeässä roolissa: Agatha Christien Eikä yksikään pelastunut on nopea lukuinen ja suhteellisen ohut, sikäli mikäli sitä ei ole vielä lukenut.

    Suomalainen kirja, joka käännetty: Johanna Sinisalon Ennen päivänlaskua ei voi. Minulla ei mennyt kuin muutama tunti tämän kirjan lukemiseen, ei ole kovin pitkä. :)

    VastaaPoista
  5. Kiva kun Helmet-haasteesi etenee. Noista kirjoista olen lukenut vain Mannisen kirjan. - Minulla ei valitettavasti ole antaa vinkkejä, kun en osallistu Helmet-haasteeseen.

    VastaaPoista

Kiitos kommentista!